Dbaj o zdrowie podpowiadamy w jaki sposób!

Metody leczenia nadżerki

Metody leczenia nadżerki

Nadżerka to przypadłość, z którą boryka się wiele kobiet. Bardzo często ją bagatelizujemy, uważając, że nie jest groźna. Tymczasem trzeba wyraźnie powiedzieć, że zawsze musi być odpowiednio leczona. W przeciwnym razie może doprowadzić do poważnych powikłań. Metod leczenia nadżerki jest obecnie co najmniej kilka. To, na którą zdecyduje się lekarz uzależnione jest między innymi od rozległości zmian na szyjce macicy. Jeżeli zmiany nie są duże, lekarz najczęściej decyduje się na środki chemiczne. Jest to koagulacja chemiczna – środki chemiczne, które stosuje lekarz niszczą zmieniony chorobowo nabłonek, który z czasem zaczyna się odbudowywać. Jeżeli jednak zmiany są mocno posunięte, konieczne jest zastosowanie metod chirurgicznych. Jedną z nich jest kriodestrukcja. Polega na wymrażaniu tych tkanek, które są chorobowo zmienione. Obecnie większość lekarzy decyduje się właśnie na tę metodę leczenia nadżerki. Inną metodą jest elektrokoagulacja. W tym wypadku na zmiany chorobowe działa się nie zimnem, a gorącem. Tkanki są więc jakby wypalane.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Jak radzić sobie z żylakami

Jak radzić sobie z żylakami

żylaki to przypadłość, która dotyka coraz większą liczbę osób. Na szczęście z żylakami można sobie skutecznie radzić. Wystarczy stosować się do określonych zaleceń. Przede wszystkim ważne jest, aby postawić na aktywność fizyczną. Ruch doskonale poprawia funkcjonowanie układu krwionośnego, a to przecież w jego obrębie występują żylaki. Pomocne w walce z żylakami okazują się być również kuracje naturalne. Wymienić warto chociażby maść bursztynową, którą kupić można w sklepach zielarskich (oferują ją również niektóre apteki). Aby jednak maść pomogła, należy stosować ją dwa razy dziennie. Jej niewątpliwym plusem jest skuteczność połączona z niską ceną. Poleca się również stosowanie nalewki z gałki muszkatołowej – oczywiście z rozsądnych ilościach. Osobom, które cierpią na żylaki zaleca się również wykonywanie masaży. Warto również codziennie wieczorem poleżeć przynajmniej piętnaście minut z nogami uniesionymi do góry. Bardzo korzystnie wpływa to na stan układu krwionośnego. Jeżeli żylaki są mocno zaawansowane, konieczny może okazać się zabieg.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Ruch dla samego ruchu

Ruch dla samego ruchu

Ruszać można się wszędzie. I zawsze. Nie tylko w czasie odchudzania, ale na co dzień. Bez odpowiedniej dawki ruchu trudno bowiem nie tylko pozostać szczupłym, ale także niemożliwe jest zachowanie zdrowia. Warto stawiać na aktywny tryb życia, ponieważ pozwala on unikać wielu chorób, wydłużając tym samym życie. Czyni je także przyjemniejszym, ponieważ dzięki aktywności fizycznej wydzielają się hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Poranny trening doda energii na cały dzień, a ten popołudniowy pozwoli zredukować nagromadzone napięcie. Ruch jest przyjemnością samą w sobie. Zamiast zatem po każdym treningu biec od razu na wagę, dobrze jest skupić się na nim samym. Biegając, zwrócić uwagę na otaczające krajobrazy, a nie myśleć o obowiązkach, które czekają na wykonanie. Na siłowni skupić się na dokładnym wykonywaniu ćwiczeń przy dźwiękach ulubionej muzyki. Trening jest pełniejszy, bardziej satysfakcjonujący oraz relaksujący gdy ma się świadomość, że ruch to przyjemność a nie obowiązek.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Jak się odchudzać, to z głową

Jak się odchudzać, to z głową

Bez głodówek, po których najczęściej następują niekontrolowane napady objadania się. Im więcej się pochłania, tym silniejsze odczuwa się wyrzuty sumienia z powodu złamania zasad diety. Częstym problemem odchudzających się jest także powrót do poprzedniej wagi już po zakończeniu odchudzania. Aby tego uniknąć zamiast zakładać, że dieta potrwa od do, lepiej zwrócić uwagę na produkty, które pomogą wypracować silny, odporny i zdrowy organizm. W diecie powinny być różne składniki, nawet te z pozoru szkodliwe jak tłuszcze. Ogrywają one bowiem ważną rolę w działaniu organizmu. Podobnie rzecz ma się z węglowodanami. Często są one usuwane z jadłospisu, a tymczasem niektóre są wręcz niezbędne do życia i prawidłowego funkcjonowania. Nie wszystkie człowiek wytwarza sam. Źródłem wielu jest wyłącznie pożywienie. Nie można zatem świadomie minimalizować ich ilości ponad miarę. W ułożeniu naprawdę odpowiedzialnego jadłospisu może pomóc dietetyk. A przynajmniej jakaś fachowa literatura. W przeciwnym razie można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Jak się nie dać PMS

Jak się nie dać PMS

To pytanie zadaje sobie wiele kobiet. Niektóre przeżywają comiesięczny horror związany z napięciem przedmiesiączkowym. Męczą się same, a często także swoim bliskim i współpracownikom urządzają swoiste piekiełko na ziemi. Sposobów na walkę o lepsze samopoczucie w trakcie oczekiwania na miesiączkę jest kilka. Od środków przepisywanych przez receptę, przez ruch, aż po dietę. Warto skonsultować się z lekarzem, zwłaszcza gdy objawy są bardzo uciążliwe. Niemniej jednak ruch oraz dieta także mogą pomóc. W przypadku aktywności fizycznej nie trzeba zmuszać się do wysiłku ponad miarę. Można spacerować, choć silne napięcie i stres dobrze jest także rozładować podczas biegania czy na siłowni. Dieta także pomoże pomóc ukoić nerwy. W tym celu warto sięgnąć po produkty bogate w magnez. Przyda się spora ilość wody oraz witamin. Pomogą ustabilizować chaos panujący w organizmie na skutek zmian hormonalnych. Nie można zapominać o produktach bogatych w wapń oraz błonnik. Ten ostatni pomoże na zatwardzenia, które przed okresem są częste.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Jaka dieta przy kuracji antybiotykami

Jaka dieta przy kuracji antybiotykami

W czasie kuracji antybiotykami dochodzi do zniszczenia nie tylko bakterii chorobotwórczych, ale także do zniszczenia pożytecznych bakterii zasiedlających organizm. W czasie kuracji antybiotykami konieczna jest dieta, która pomoże odbudować tę zniszczoną florę bakteryjną. W czasie leczenia antybiotykami do codziennych posiłków włączamy maślankę, jogurt i kefir. Są one bardzo dobrym źródłem naturalnych, pomagających odbudować florę bakteryjną probiotyków. Po produkty te sięgamy kilka godzin po lub kilka godzin przed zażyciem leku. Nie można ich pić razem z antybiotykiem lub natychmiast po jego zażyciu. Maślanka, kefir i jogurt to źródło wapnia, a wapń powoduje, że antybiotyk gorzej się wchłania. Produkty te należy jeść jeszcze przynajmniej przez kilkanaście dni po odstawieniu antybiotyku. Z diety wykluczamy soki z owoców cytrusowych, gdyż sok z tych owoców także utrudnianie wchłanianie leku. Do diety wprowadzamy kiszoną kapustę i kiszone ogórki, produkty te to także naturalne probiotyki.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Trudny czas przed miesiączką

Trudny czas przed miesiączką

Wiele kobiet zna ten skrót. PMS czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego dotyczy zdecydowanej większości pań, które co miesiąc przechodzą przez owulację, a następnie miesiączkę. Tuż przed tą ostatnią niektórym z nich puszczają nerwy. I to dosłownie. Kobieta staje się nerwowa i przygnębiona na zmianę. Często stanom napięcia towarzyszy poczucie beznadziejności sytuacji, z której nie ma wyjścia. Szuka się sposobów na ukojenie, ale niemożność ich znalezienia wzbudza z reguły jeszcze większą nerwowość. Zmiany odczuwa sama kobieta, ale są one także widoczne dla otoczenia w postaci często zupełnie odmienionego zachowania. Pojawiają się także zmiany w wyglądzie. Bardzo często dochodzi do wystąpienia obrzęków, chociażby w okolicy brzucha. Kobieta może mieć problemy z wypróżnianiem się, podnosi się także wskaźnik wagi, nawet o kilka kilogramów. Trudno wówczas podjąć jakąś inicjatywę działania czy skupić się na jego realizacji. Na szczęście wraz z przemijającą miesiączką niepożądane objawy ustępują.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .