Właściwa dieta a zdrowy układ krwionośny

Jednym ze składników niezbędnych do prawidłowej pracy serca oraz do utrzymania właściwego ciśnienia tętniczego jest potas. Potas zawarty jest w ziarnach fasoli, pomidorach, mleku, jogurcie, czerwonych buraczkach, ziemniakach, zawiera go także drób i mięso. Dieta zawierająca wymienione składniki zapobiega zawałom serca. Kolejnym niezbędnym składnikiem jest magnez. Wpływa on na krzepliwość krwi, sprzyja prawidłowej pracy serca. Duże ilości tego pierwiastka znajdziemy w gorzkiej czekoladzie, orzechach i bananach. Tylko jedna porcja orzechów, bananów czy 1 kostka czekolady dziennie mogą nas ustrzec nie tylko przed zawałem, ale także przed innymi chorobami serca. Prawidłowe ciśnienie krwi, właściwą krzepliwość krwi zapewnia wapń. Powinniśmy sięgać po mleko i jego przetwory, sardynki, szpinak i brokuły. Do prawidłowej pracy układu krwionośnego nasz organizm potrzebuje także polifenoli. Ich źródłem jest ciemne kakao, owoce aronii, winogrona ciemnego koloru, orzechy. Jak więc widać dieta sprzyjająca zdrowemu sercu nie jest droga.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>